Selecteer een pagina

Wanneer heb jij een tekstschrijver nodig? 

Teksten heb je vaker nodig dan je denkt. In dit blog geef ik 4 voorbeelden van momenten waarop je een tekstschrijver kunt inzetten. Ik beschrijf ook verschillende soorten teksten en mediums die je kunt inzetten voor jouw tekstdoel en doelgroep. Leestijd: 3 minuten

Bij het schrijven van teksten gaat het erom dat je op het juiste moment de juiste keuzes maakt. Je wilt jouw boodschap zo goed mogelijk overbrengen bij je doelgroep. Dan moeten de teksten wel raak zijn natuurlijk 😉

  1. Stel, je hebt een prachtige nieuwe website. Helemaal in jouw huisstijl, met passende grafische elementen en sprekend beeldmateriaal. Daar moeten doelgerichte en goed vindbare teksten op komen.

Het kan ook zijn dat de teksten op je huidige website aan vernieuwing toe zijn. Bijvoorbeeld na rebranding, herpositionering of herprofilering.

Een tekstschrijver kan je helpen met het formuleren van een aantrekkelijke boodschap, die bij je past. Zodat je doelgroep je weet te vinden, jouw product of dienst koopt of contact met je opneemt.

  1. Je organiseert een evenement, zoals een klantcontactdag, een seminar of een open dag. Je hebt prikkelende promotieteksten nodig voor drukwerk en online content. Denk aan uitnodigingen, flyers en socialmediaposts. Misschien wil je wel een verslag of persbericht van het evenement.

Je hebt teksten nodig die niet alleen interesseren, maar ook informeren en inspireren. Zo werk je aan een grote opkomst voor je evenement en tegelijkertijd aan zichtbaarheid en verbinding met je doelgroep.

  1. Je hebt behoefte aan nieuw personeel of je wilt leerlingen of studenten werven. Voor verschillende uitingen heb je teksten nodig die benadrukken wat jouw organisatie uniek maakt. Waarom de keuze op jou moet vallen als werkgever of opleiding. Dit wil je natuurlijk duidelijk verwoorden op je website, maar ook via andere kanalen, zoals een brochure of school-/studiegids.

Een tekstschrijver kan het werk- of opleidingsaanbod vertalen naar duidelijke teksten op niveau, zowel voor drukwerk als online. 

Daarnaast kan een interview met een medewerker, leerling of student een goed beeld geven van hoe het echt is om bij jou te werken of te studeren. Dit is een mooi voorbeeld van een tekst die je op je website kunt zetten. Je kunt hier vervolgens naar doorlinken vanuit je socials of een digitale gids of brochure. Zo genereer je ook weer traffic naar je website.

Professioneel geschreven teksten leveren je de sollicitanten op die je wilt of geven jouw aanmeldingen een boost.

  1. Je hebt eigen teksten, maar voordat je ze gaat publiceren of naar de drukker stuurt wil je zeker weten dat ze foutloos zijn. Of je wilt een stapje verder gaan: de leesbaarheid van je teksten vergroten. Of je wilt feedback over de inhoud. Of je teksten hebben aanpassing nodig na rebranding of een nieuwe strategie. Of je drukwerkteksten moeten worden aangepast voor online gebruik. 

Een tekstschrijver/-redacteur kan jouw teksten corrigeren en/of redigeren. Het levert je strakke teksten op, die echt worden gelezen, met een duidelijke boodschap en geschikt voor jouw doelgroep.

Wie in jouw organisatie gaat jouw teksten schrijven? Tekstschrijven is een vak. En weten wanneer je welke tekstsoort waarvoor inzet is een vak apart. Ik schrijf rake teksten voor jouw doelgroep, doel en boodschap. Op het juiste moment.

w

Benieuwd wat rake teksten voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met me op!

w

Benieuwd wat rake teksten voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met me op!

Stuur mij een bericht
w

Benieuwd wat rake teksten voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met me op!

w

Benieuwd wat rake teksten voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem contact met me op!

Stuur mij een bericht